Fizyoterapist Gülce Akgül İle Keyifli Bir Söyleşi

 Fizyoterapist Gülce Akgül Genel Yayın Yönetmenimiz Taner Özgür’ün sorularını yanıtladı.

T.Ö : Öncelikle sizi biraz tanımak isteriz?

G.A :  Ağustos, 1996 yılında İzmir, Konak’ta doğdum. Tüm eğitim hayatımı İzmir’de tamamladım. Lisans eğitimimi tamamladıktan sonra ihtiyacım olduğunu düşündüğüm çeşitli mesleki eğitimler aldım. (Manuel terapi, klinik pilates ve pelvik taban rehabilitasyonu bunlardan birkaçı.) Lisans eğitimim boyunca çok güzel kurumlarda staj yapma ve gözlemleme şansım oldu. Bunlardan bana en çok katkısı olan Metropol Tıp Merkezi, Kent Sağlık Grubu ve çalışma şansını da bulduğum Tolga Özel Eğitim Merkezi’dir. Ekim 2020’de kendi kliniğimi açtım ve danışanlarımla birebir, zaman kaygısı olmadan ilgilenmenin, onları bilgilendirmenin ve tedavi etmenin mutluluğunu yaşıyorum. 

T.Ö : Fizyoterapist olarak pandemi sürecinden etkilenme oldu mu? 

G.A : Mart 2020’de ülkemizde ilk vakaların görülmesinin ardından ben ve tüm meslektaşlarım işimize ara vermek zorunda kaldık. Kurumların çoğu önlem amacı ile kapatıldı ve bu hastalara ulaşımımızı tabi ki engelledi. Yine bu süreçte danışanlarımızın, hastalarımızın bize ihtiyacı vardı ve bu açığı tele-rehabilitasyon, online rehabilitasyon olarak adlandırılan uzaktan rehabilitasyon ile kapatmaya çalıştık. Bu hizmet artık hayatımıza girdi ve uzak mesafelere de ulaşabilir olduk. Bu sayede farklı şehirlerden hatta farklı ülkelerden danışanlarımıza da hizmet verebiliyoruz.

Klinikte de etkisi en çok hijyen olarak kendini gösterdi. Sağlık çalışanları olarak hijyene her zaman özen gösterirdik ancak özellikle kontamine olma ihtimali yüksek olan yüzeyleri her seans sonrası dezenfekte ediyoruz. Bu konuda hem kendimize hem danışanlarımıza karşı sorumluyuz.

T.Ö : Daha çok hangi alanda hizmet veriyorsunuz?

G.A Kliniğe gelen danışanlarım genellikle postüral problemler, boyun-sırt-bel ağrısı, omuz problemleri, ameliyat sonrası olmak üzere kas-iskelet sistemini ilgilendiren ve ortopedik rehabilitasyon ağırlıklı bir grup. Onlarla manuel terapi, egzersiz ve klinik plates üzerine çalışıyoruz. Bunun yanında pediatrik rehabilitasyon çalıştığım hastalarım da var.

 

T.Ö : Fizik tedavi de kadın veya erkek olarak hangisi ağırlıkta?

G.A : Her tanı için epidemiyolojik olarak farklılıklar vardır. Bazıları kadınlarda, bazıları erkeklerde daha sık görülür. Bu sebeple fizik tedavi ve rehabilitasyonda danışanlar için cinsiyetler arası sayıda herhangi bir farklılık gözlemlemiyoruz.

T.Ö : Sizi tercih etmelerinin sebebi nedir ?

G.A : Sosyal medyada oldukça aktif bir hesabım var. Her gün farklı konularla ilgili paylaşımlar yapıyorum. Bana ulaşmak konusunda sorun yaşamıyorlar, tüm sorularını cevaplıyor ve akıllarında soru işareti bırakmıyorum. Aldıkları hizmetten de memnunlar, geri dönüşler oldukça güzel. Danışanlarımın çevrelerine tavsiyesi de faydalı oluyor.
Aylardır gündemimizde olan pandemi konusunda önlemleri sıkı bir şekilde uyguluyorum.
Tüm bunların danışanlarımın tercihinde etkili olduğunu düşünüyorum.

Hiç yorum yok